Saturday, November 25, 2006

Pemikiran Rakyat Malaysia

Salam..

Setelah membaca blog demi blog akhirnya timbul semula semangat, idea dan mood untuk menaip blog...

Anyway,im now working in a company doing the data entry.. Sementara masih ada cuti ini,carila keje kan?Duduk rumah pun tak dapat duit..kalau aku boleh buat duit sendiri lain citer lah..

Balik kepada citer keje tadi. Keje yang aku buat ni agak mudah la..Bagi sesiapa yang penah buat data entry ni tau la kot macamane keje nye.. Kitorang kene key in data ke dalam komputer daripada borang2 yang telah di isi dan di hantar kepada kami..Jadi,100 borang tu adalah bilangan yang wajib...kirenye target la. Then bile dah lebih 100,ianya dikira sebagai bonus..

Ape yang aku dapat rumuskan dari rakyat Malaysia yang isi borang ni,mereka isi sambil lewa,tak bace syarat, arahan dan sebagainya..

Kalau tak nak letak no I/C, tak payah la masuk...Lepas tu tu,borang tu dah siap dengan kotak2..So satu huruf satu kotak tapi masih lagi tulis sambung..menyusah kan aku betul la..Camane aku nak key in kan data kau?

Satu lagi citer..ade la satu borang ni..name die Kamaruddin..pastu kat bawah tu ade tempat isi Gelaran / Title..mcm Mr,Ms,Mrs,Dato' etc...die boleh pulak letak title die Abang Din..aduih..tergelak-gelak aku dan kawan2..Macam-macam la. Bile aku keje data entry ni baru la aku tau alamat kat Malaysia ni memang pelbagai...ade yang simple,ade yang panjang..yang lawak pun ade..contohnye yang aku jumpe No ** , Belakang Kilang Papan...hahaha..Bukan la aku gelak menghina tapi kelakar..sempoi je address die..tapi kalau kilang papan tu roboh, camane eh?

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Salam..kat mana bleh dpt keje data entry tu? berminatla, emel sy ye..tqvm
1coolguy111@gmail.com

1:31 AM  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home